21 Nisan 2018 Cumartesi

Enginarlı Pilav


Enginar zamanı geçmeden enginarlı pilav tarifini paylaşmayı başardım. Blogda istediğim zamanda yeni tarif paylaşmak gittikçe zorlaşıyor. Facebook ANNE KEDİ sayfasını daha güncel tutmaya çalışıyorum, hiç olmazsa mutfakta geçirdiğim anlık zamanları, hızlı tarifleri paylaşabiliyorum. 

Enginarlı pilavı da bir pazar günü hem Facebook ANNE KEDİ sayfasında hem de instagram hesabımda paylaşmıştım ve ilgi çekmişti. Hatta hemen tarifi bloga yazıyorum demiştim ama tarifi yazmam 2 haftayı buldu ;)

Blogda yer alan zeytinyağlı enginar tarifinde enginarları nasıl soyup ayıkladığımı görebilirsiniz.

Blogda yer alan diğer enginarlı tarifler:

Enginarlı Pilav

4 adet enginar
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1 su bardağı pirinç 
1 çay bardağı su
1,5 yemek kaşığı zytinyağı
Tuz, karabiber
1/2 demet dereotu
  • Taze enginarları ayıklayıp küp küp doğrayın.
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayıp zeytinyağında hafif kavurun. Doğranmış enginarları ekleyip 1-2 kez karıştırın. Dolmalık fıstık, kuş üzümü ve suyu ekleyip enginarlar yumuşayana kadar pişirin.
  • Yıkanmış, ıslatılmış pirinci yumuşayan enginarlara ekleyin. Tuz ve karabiberi ekleyip kısık ateşte pişirin.
  • Pilav pişince altını kapatın. Demlenirken üzerine kıyılmış dereotunu ekleyip karıştırın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: