4 Haziran 2017 Pazar

Glutensiz Kakaolu Muffin


Yeni beslenme düzeninde ara sıra glutensiz tarifler de yapıyorum. Bunların içinde en sık yaptığım kinoa unlu çikolatalı muffin. Tarifi instagram hesabımda paylaşmıştım, çok ilgi gördü, unutmadan ANNE KEDİ'de yerini alsın.
  • Glutensiz tariflerde kinoa unu kullanmayı tercih ediyorum. Kinoa ununda acı bir tat olabiliyor, o yüzden üretim tarihi yeni olan Dimyat marka unları tercih ediyorum.
  • Evde armut olduğu için armutlu yaptım ama vişne en çok yakışan meyve.
  • Kabartma tozu ve vanilya kullanmadım, eklenebilir.
  • Vişneli ve damla çikolatalı yaparsanız karaorman keki oluyor :) Onu tepside yapıyorum, paylaşırım.
  • Süt yerine su, yumurta yerine farklı bir bağlayıcı tercih ederseniz vegan bir tarif de oluyor :)


Glutensiz Kakaolu Muffin

1 cup kinoa unu
1/4 cup toz şeker
1/4 cup kakao
1/3 cup zeytinyağ
1/3 cup süt ya da su
1 yumurta
1 adet olgun muz
1 adet armut / elma / şeftali vb meyve

  • Muzu ezin, meyveyi küp küp doğrayın.
  • Muza yumurta ve yağı ekleyip çırpın. Süt, şeker, kakao ve unu ekleyip çırpın.
  • En son doğranmış meyveleri ekleyip karıştırın.
  • Muffin kağıtlarında / kalıbında 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: