25 Aralık 2016 Pazar

Kaşık Dökmesi



Yine bir pazar kahvaltısı için yapıldı. Sanırım sadece pazar günleri uzun, keyifli kahvaltılar yapabildiğimiz için bu tür tarifler benim için daha kıymetli.

Cumartesi ve hafta içi her sabah, seremonili bir yataktan kalkma, hızlı kahvaltı ve servise yetişme telaşı içinde oluyoruz. Mutlaka Yiğit'in hafta içi de kahvaltısını çok iyi yapmasını istiyorum, zaten O da kesinlikle aç gitmez ;) Sabah 6'da kalkıp her ne istiyorsa hazırlıyorum ama hiçbiri pazar kahvaltısının yerini tutmuyor.

Tarif pankek hamuruna çok benziyor, süt yerine yoğurt var (Ben yine probiyotik yoğurt ile yaptım) hatta kefir ile de yapılabilir. Bir de tatlı değil, tuzlu sevenlere göre. 

Kaşık Dökmesi

1 su bardağı yoğurt (probiyotik)
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1/4 su bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1,5 su bardağı un
  • Tüm malzemeleri karıştırıp çırpın. Kıvamı pankek ve krep hamuruna göre daha yoğun olmalı
  • Yapışmaz tavayı çok az yağlayın. Hamur karışımından 1 yemek kaşığı alıp tavaya dökün.
  • Her iki tarafını da orta ısıda kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: