26 Kasım 2016 Cumartesi

Kuru Bamya Çorbası


İki üç haftadır aklımda bu çorba var nedense. Genellikle kışın yaparız ama dayanamadım yaptım. Benim ergen de bamya seviyor, her türlü yemeğini yiyor. Etli/etsiz ayırt etmez. Bu nedenle ben de rahatlıkla içeyim diye etsiz pişirdim. İsteyen içine küçük doğranmış kuşbaşı et ya da kıyma da ekleyebilir.
  • 1 su bardağı bamya yaklaşık 50 gram geliyor. Ben göz kararı yapıyorum. Eğer bamyayı çok haşlamışsam fazlasını derin dondurucuya kaldırıyorum.
  • Bu çorbayı da düdüklü tencerede pişiriyorum. 10-12 dakika pişirmek yeterli oluyor. Normal tencerede pişmesi yaklaşık 30 dakika sürüyor.
Kuru Bamya Çorbası (4 kişilik)

50 gram kuru bamya
1 küçük soğan
1 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
4 su bardağı su
tuz, karabiber, pul biber
Yarım limonun suyu
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı

Ayrıca haşlarken kullanmak için 1 limon
  • Bamyaları tencereye alıp bir kez yıkayın. Üzerini örtecek kadar su ve dörde bölünmüş limonu da tenceye alın. Orta ateşte 15 dakika kaynatın. 15 dakika sonunda suyunu süzün, limonları ayırın. Bamyaları ipten çıkarıp bir kaseye alın.
  • Düdüklü tencereye yağı ve yemeklik doğranmış kuru soğanı alıp kavurun. Unu ilave edip kokusu çıkana kadar kavurun. Salçaları ilave edip 1-2 dakika daha kavurun.
  • Tencereye su, bamya, limon suyu ve baharatları ekleyip karıştırın. Kapağı kapatın, buhar çıktıktan sonra 10 dakika süre tutun. (Tencerenizin modeline göre süre değişebilir, tecrübenize göre ayarlayın. Benim düdüklü tencerem Tefal, 10 dakika yeterli oluyor.)
  • Süre sonunda basınç düşünce açıp sıcak servis yapın.
Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: