24 Kasım 2016 Perşembe

Glutensiz Pankek


Bir pazar klasiği olan pankeki bu sefer farklı yapmak istedim. Daha hafif, daha sağlıklı olması ilk tercihim elbette. Gluten duyarlılığımız olup olmadığını bilmiyorum ama bazı şüphelerim var. Bu nedenle gluteni tamamen hayatımızdan çıkaramasak da azaltmak istiyorum.

Bu tarif ile ilk kez kinoa unu kullanmış oldum. Kinoayı özellikle etsiz tariflerimde zaman zaman kullanıyorum. Sanırım unu da benzer şekilde tariflerimde yer alacak.
  • Aynı tarifi kakaosuz yapabilirsiniz ama kakao yakıştı :)
  • Pankek boyutları her zaman yaptıklarımdan daha büyük oldu. Biraz daha küçük yapsam sanırım 9 adet  pankek olur.
  • Hiç şeker eklemeden hazırlayabilirsiniz, benim için öylesi daha iyi olurdu ama Yiğit için ekledim. Yiğit yerken ayrıca bal döktü, ben meyve ve hurma tercih ettim.


Glutensiz Pankek (6 adet)

3/4 bardak kinoa unu
2 tatlı kaşığı kakao
1 yumurta
1/2 bardak süt
1/2 paket kabartma tozu
Bir tutam tuz
1 kaşık şeker
2 kaşık zeytinyağı
  • Tüm malzemeyi karıştırın. Hamuru yağlanmış yapışmaz tavaya daire şeklinde dökün. Üst tarafı göz göz olup, kenarları kurumaya başlayınca ters çevirin. Tüm malzemeyi bitene kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: