30 Ağustos 2016 Salı

Çin Mantısı


Modifiye Çin Mantısı

Yiğit'in Uzakdoğu mutfağına ilgisini bilmeyen kalmadı. Zaman zaman ben de bu mutfağa ait tarifleri öğrenip yapmaya çalışıyorum. Bu kış ana-oğul sushi kursuna gitme kararımız var, bakalım. Ankara'da Uzakdoğu mutfağında tercihlerimiz SushiCo ve Quick China.

Tarifi internette çeşitli sitelerdeki tariflerden kafama göre uyarladım. Mantıyı katlama şeklini de YouTube sağolsun, değişik videoları izleyerek yaptım. İki şekilde katladım, yukarıdaki fotoğrafta görülen en sık gördüğüm katlama şekliydi, diğeri daha çok Kazak Mantısına benzedi.

Bu mantı neden modifiye oldu ?
  • Unu organik tam buğday kullandığım için, beyaz değil. Dokusu da daha tok oldu.
  • Çin marulu veya lahana bulamadığım için taze soğan kullandım. Lezzet açısından fark oldu, bir daha ki sefere mutlaka Çin marulu bulup yapmalıyım.
  • İçinde sadece kıyma var, karides, istiridye sosu vb. yok.
  • Bazı tariflerde hamura yumurta koymuş, bazısında koymamış, ben yumurtalı yaptım.
Yiğit bu mantıya Türk usulü Çin mantısı dedi ama bence denemeye değer ;)
  • Tam buğday ununu 1,5 su bardağı kulandım. Beyaz un kullanırsanız 2 bardak alabilir. Unun cinsi ve yumurtanın iriliğine göre un ya da su ilavesi yapabilirsiniz. Hamur sert ama yoğurulabilir olacak.
  • Benim hamurdan 26 adet mantı çıktı. Kestiğiniz kalıba göre farklı olabilir.
  • İç malzemesinde kullanacağınız kıyma dana/kuzu, tavuk ya da soya kıyması olabilir.
  • İç malzemesine soya sosu tuzlu olduğu için tuz ilave etmedim. Soya sosu tuzsuzsa ilave edilmeli.
  • Ben buharda haşlamayı tercih ettim. Tavada kızartarak da servis yapılabilir.
  • Bir kere çevirerek 30 dakikada pişirdim.

Çin Mantısı (24-30 adet)

İç malzeme
200 gram kıyma (dana/tavuk/soya)
2-3 sap taze soğan
1 avuç maydanoz
1 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı soya sosu
1 çimdik zencefil tozu
1 yemek kaşığı sıvıyağ

Hamur malzemesi
1,5 su bardağı tam buğday unu
1 yumurta
1 çay kaşığı tuz
1/4 su bardağı su

Sos
Soya sosu / Acı sos

  • İç malzemesi için soğanı, sarımsağı ve maydonozu ince kıyın. Kıyma ile karıştırın. Soya sosu, zencefil ve yağı ilave ederek karıştırın.
  • Hamur için 1 yumurtayı tuz ile çırpın, su ilave edip çırpın. Derin bir kase içindeki una ilave edip, yoğurun. Kıvamı sert ama şekil alabilir olacak.
  • Hamuru 4 parçaya bölün. Her bir parçayı merdane ile açın. Yuvarlak bir kalıp/bardak ile kesin.
  • Hamur parçalarını unlanmış bir tepsiye dizin.
  • Mantıyı kapamak için hamurun ortasına kıyma koyun. Her iki kenardan birleştirerek/kıvırarak kapatın.
  • Tüm mantılar tamamlanınca buharda ya da suda haşlayarak pişirin.
  • Soya sosu / acı sos ile servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: