26 Haziran 2016 Pazar

Şeftalili Buzlu Çay



Çok sıcak, evet esmiyor ;)

Soğuklardan bunaldık, yaz gelmiyor mu? yeter artık üşüdüğümüz, bitsin hastalıklar derken yaz geldi, ama ne geldi :)) Şimdi de bunalıyoruz, terliyoruz, ofluyoruz, mümkünse evden işten dışarı adım atamıyoruz.

Hem sıcaklar devam ederken hem de özellikle Ramazan nedeniyle sıvı ihtiyacı artmışken ev yapımı buzlu çay tarifimi vermek istedim. Buzlu çayı bu şekilde yapmasını fi tarihinde Jamie Oliver'ın TV programında öğrendim, o zamandan bu yana kendime göre değiştirerek yapıyorum.

  • Bugün şeftalili tarifi veriyorum, ama her türlü meyveyle kendi zevkinize göre hazırlayabilirsiniz.
  • Bardak poşet ile hazırlanmış halini veriyorum. İsterseniz normal Türk usulü çayı demleyerek yapabilirsiniz, sabah kahvaltıda kalan çayı bile kullanabilirsiniz.
  • Toplam hacim 1 litre olacak.
Şeftalili Buzlu Çay (1 litre)

3 bardak poşeti çay (aromalı/aromasız)
600 ml kaynar su

Şeftali şurubu için:
2 şeftali
1 bardak su
4 yemek kaşığı şeker

ilave olarak:
buz, su, limon dilimleri


  • ısıya dayanaklı bir kaba çayı alıp üzerine 600 ml kaynar su ilave edin. Çayın rengi çıkınca poşetleri çıkarıp soğumasını bekleyin.


  • Sos tenceresine ya da küçük bir tencereye şeftalileri küçük parçalar halinde doğrayın. Şekeri ve suyu ilave edin. Ocakta orta ısıda, ara sıra karıştırarak 4-5 dakika pişirin. 

  • Servis yapacağınız sürahiye pişen şurubu süzgeçten süzün. Üzerine soğumuş çayı ilave edip buzdolabına kaldırın. 1 litreye gerekli ise su ile tamamlayın.
  • Buzlu çayı içeceğiniz zaman bol buz ve limon dilimleri ilave ederek servis yapın.
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: