27 Mart 2016 Pazar

Kakaolu Çatlak Kurabiye


Yiğit kakaolu tatlıları çok sevmez ama bu kurabiyeyi seviyor. Sert görünümlü ama içi yumuşacık oluyor. Yapımı hem kolay hem de çatlaması garanti. Bence Türk kahvesinin yanına yakışan kurabiyelerden birisi.

Geçtiğimiz hafta sonu ergenin tatlı krizi tuttu. Bu kurabiyelerle birlikte bir de kek yaptırdı. Bu hafta sonunda da elmalı tart istedi. Sayesinde tatlı pasta işlerinde paslanmıyorum ;)

  • Aşağıdaki tarifte orjinal ölçüleri ve yapımını yazıyorum. Bu ölçülerle 40 adet kurabiye çıkıyor. Ben yarım ölçü yapıyorum, 20 kurabiye yeterli oluyor bize. Yine tarifin orjinaline göre hamuru 1 gece buzdolabında bekletmek gerekiyor ya da en azından 4 saat. Ben şimdiye kadar hep bekletmeden hazırladım, çatlamasında sorun olmadı.
  • Çikolata eritme derdi, katı yağ kullanma zorunluluğu yok, o yüzden pratik.
  • Dışını daha bol şekerli isterseniz pudra şekerini buladıktan sonra silkelemeyin. Biz, az şekerli sevdiğimiz için şekeri silkeliyorum. (ilk fotoğraf silkelenmemiş hali :))
  • Ölçüler için "cup" kullandım yani 240 ml, orta boy su bardağı yeterli olur.
  • Hamuru şekere bulayıp tepsiye dizerken üzerine bastırmayın, kendisi yayılıp çatlayacak.

Kakaolu Çatlak Kurabiye (40 adet)

1 cup kakao (70 gr)
1 + 1/2 cup toz şeker (315 gr)
1/2 cup zeytinyağı (120 ml)
4 yumurta
2 cup un (300 gr)
1 paket kabartma tozu
2 paket vanilin
1 tutam tuz

üzerine pudra şekeri
  • Kakao, toz şeker, vanilin ve yağı bir kaseye alın. Parlak, kırıntılı bir karışım haline gelene kadar mikser ile karıştırın. Yumurtaları tek tek ekleyerek karıştırın.
  • Un, kabartma tozu ve tuzu eleyip karışıma ekleyin, yoğurun. Kapağını örtüp 1 gece ya da en az 4 saat buzdolabında dinlendirin.
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt serin.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Kase içindeki pudra şekerine bulayıp tepsiye dizin.
  • Önceden 160-170 dereceye ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin.
  • Soğuyunca tepsiden alıp servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: