29 Şubat 2016 Pazartesi

Portakal Pelteli Pasta


Bugün Ankara'da bahar havası vardı. Dün kış bitmedi, depresyondayım diye mızmızlanırken, bugünkü hava ilaç gibi geldi. Belediye, ASKİ gibi çeşitli kurumlarda olan işlerimi erkenden hallettim. Şanslıydım bu güzel havayı sıra bekleyerek geçirmek zorunda kalmadım. Alışveriş yaptım, arkadaşımla öğle yemeğinde buluşup sohbet ettim, yine zorunlu birkaç işimi hallettim ve eve gelip pasta yaptım.
  • Pasta çok pratik, çok lezzetli. Biraz daha buzdolabında durup dinlense tam kıvamını bulacaktı ama bizim beklemeye niyetimiz yoktu. O yüzden fotoğraftaki dilim yattı yatacak gibi duruyor ;)
  • Ölçü büyük boy dikdörtgen ya da yuvarlak borcama tam oluyor. Bu sefer 26 cm tart kalıbı kullanıp birazını cam saklama kabında yaptım. Niyetim saklama kabındaki pastayı iş yerine götürmek.
  • Yiğit portakal peltesi sevdiği için portakal suyu kullandım, farklı meyve suları kullanılabilir.
  • Meyve olarak sevdiğiniz her türlü meyve olur. Bu sefer muz, portakal, kivi kullandım. Şeftali, çilek, ananas da güzel oluyor.
  • Kullandığım çay bardakları ince belli büyük çay bardaklarından, hacmi 125 ml
  • Ben tam buğday unu kullandığım için kek ve krema koyu ve taneli görünüyor.

Portakal Pelteli Pasta

Hamur Malzemeleri
2 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin

1,5 çay bardağı süt (üzerine)

Krema Malzemeleri
900 ml süt
200 ml süt kreması
1 çay bardağı şeker
2,5 çay bardağı un

Pelte Malzemeleri
500 ml portakal suyu
3 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı mısır nişastası

Muz, portakal, kivi
  • Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Borcamı yağlayın.
  • Yumurta ve şekeri çırpın. Süt ve zeytinyağını ekleyip çırpın. Un, kabartma tozu ve vanilini eleyerek ekleyip çırpın. Borcama döküp fırının orta kademesinde kızarana kadar pişirin. Fırından çıkan keki 5 dakika kadar bekletip üzerine soğuk sütü dökün.
  • Krema için süt kreması hariç tüm malzemeyi tencereye alın, orta hararetli ısıda karıştırarak pişirin. Muhallebi kıvamına gelince ocağı kapatıp ara sıra karıştırarak ılınmasını bekleyin. Ilınınca kremayı ekleyip çırpın.
  • Ilınan kekin üzerine kremayı yayıp krema tamamen soğuyana kadar buzdolabına kaldırın.
  • Portakal peltesi için tüm malzemeyi karıştırıp pelte kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin.
  • Meyveleri doğrayın. Ilınan pelte ile meyveleri karıştırın. Kremanın üzerine meyveli pelteyi yayın. Buzdolabında 4-5 saat dinlendirip servis yapın.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Sayfanızı çok beğendim benim sitemdeki lezzetlere de göz gezdirmek istermisiniz. http://www.oktayusta-yemektarifleri.com
Şimdiden teşekkürler efendim.