7 Aralık 2015 Pazartesi

Karnabahar Turşusu



(Fotoğrafı Pinterest'ten aldım. En kısa zamanda kendi turşumun fotoğrafını ekleyeceğim)

Hafta sonu erken yılbaşı kutlamamızda Dilek'in Karnabahar Turşusu en beğenilen lezzetlerin arasındaydı. Dilekcim sağolsun tarifi bizimle paylaştı hemen.

Bu arada ANNE KEDİ Facebook sayfasında turşu tarifi istenince hemen paylaşmak istedim.

4 lt su
1 su bardağı salamura tuz
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı üzüm sirkesi
Karnabahar
Kırmızı havuç
Sarımsak (bol)
1/2 demet maydanoz
  • Kavanoza doğranmış karnabahar, havuç ve soyulmuş sarımsakları dizin.
  • Salamura suyunu hazırlayıp ekleyin.
  • Üzerine maydanozu yerleştirin.
  • Serin bir yerde saklayın.
Dilek kırmızı havuç ile beraber yaptığı için renginin pembe olduğunu söyledi, her iki türlü de yapılabilir.

Hafta sonu soframızın görünen kısmı. Ev sahibimiz, becerikli arkadaşım Eral'in ellerine sağlık. Domates ve salatalığın altında kısır saklanmış :))


2 yorum:

Her Şeyden Konuşmalı dedi ki...

Turşuların tadına doyamadım. Ben de deneyeceğim bu tarifle bakalım nasıl olacak :)

CİGDEM dedi ki...

elinize saglık paylaşımlarınızı takip ediyorum