10 Aralık 2015 Perşembe

Fırında Peynirli Pırasa



Pırasa Yemem Diyene Parmaklarını Yalatır !

Benim Yiğit ile pırasa yemekleri konusunda sorunlarım var :) Kendisi sadece çorbasını (ne olduğunu bilmeden) ve dolmasını yer.

Geçen hafta sonu Eral'imin muhteşem sofrasında ilk kez tattım bu tarifi. Kaç dilim yedim bilmiyorum ;) Zaten tuzlu tatlara bayılırım, fırın yemeklerini ayrı severim, tam da bana uygundu.

* Anlatırken bazen börek diyorum ama aslında bir çeşit mücver. Yapımı çok kolay. Ben Yiğit ile ikimiz için yarım ölçü yaptım. 

* Pırasayı pazardan en ince, neredeyse taze soğan gibi olanlarından aldım.

* Yiğit'e pırasa ve peynir olduğunu söylemedim. Bayılarak yedi, yemekten sonra söyledim, güldü sadece.

* Peynir tuzlu ise tuz eklemeyin.

* Biraz acının da yakışacağını düşünüyorum.

* Yumurtaları eklemeden önce karışımın soğuduğundan emin olun.

Yemeği dün akşam iş dönüşü yaptım, akşam karanlığında fotoğraf çekmek istemedim, sabah çekerim diye düşündüm. Ancak tüm tepsinin biteceğini anlayınca fotoğrafı çektim. Işıktan kaynaklı netlikte sıkıntı var, elimden ancak bu kadar geldi.

Fırında Peynirli Pırasa

1 kg pırasa
2 bardak havuç rendesi
3 yumurta
250 gr beyaz peynir
1 çay bardağı ince bulgur
1 çay bardağı + 4 yemek kaşığı zeytinyağı
3 kaşık un
1 paket kabartma tozu
tuz, karabiber


  • Bulguru 1 çay bardağı kaynar su ile ıslatıp, kapağı kapalı bir şekilde bekletin.
  • Havucu rendeleyin. Pırasaları ince doğrayın. 4 yemek kaşığı yağda sebzeleri kavurun, soğumaya bırakın.
  • Peyniri ezin ya da rendeleyin.
  • Karıştırma kabına sebzeleri, peyniri, şişen bulguru, yağ, un, tuz, karabiber, kabartma tozu ve yumurtayı ekleyip karıştırın.
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt serin.
  • Karışımı kağıt üzerine yayın.
  • 180 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Her Şeyden Konuşmalı dedi ki...

Mutlaka deneyeceğim bunu :)