22 Mayıs 2015 Cuma

Falafel / Nohut Köftesi


5 aydır et ve et ürünleri tüketmiyorum, hayvansal ürün tüketimini de minimuma indirdim. Henüz vegan değilim ama çok çabalıyorum :))

Dolayısıyla mutfağım, alışveriş tarzım, yemeklerim değişiyor. Benim dışımda ev halkı et yemeye devam ediyorlar ama onların da yemeklerini çeşitlendirip değiştiriyorum. Blogda zaman zaman arşivde olan ya da oğlum için pişirdiğim yemekler eklenmeye devam edecek. Bu arada kendi tariflerimi her ne kadar henüz blogda güncellemesem de değiştiriyorum. Süt yerine bitkisel süt, yumurta yerine muz, avokado vb. kullanmak gibi. Ben bu değişimde hiç bir rahatsızlık duymadım, sadece farklı alternatiflerle mutfağımı zenginleştirmeye çalışıyorum.

Bakliyat ya da sebze köfteleri de soframızda sık yer alıyor. Falafel de bunlardan birisi. Evde haşlanmış nohut yoksa humus yapmak için kullandığım nohut unu ile de yapıyorum.

*** Köfteleri yağda kızartmak istemezseniz fırında çevirerek de kızartabilirsiniz.

*** Servis yaparken turşu ve tahin ile hazırlanan sos çok yakışıyor. (Tahin sosu için tahini limon suyu ile inceltiyorum)

Falafel / Nohut Köftesi

1 su bardağı haşlanmış nohut
1 adet orta boy soğan
2 diş sarımsak
1 çay kaşığı toz kişniş
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
Tuz

Un

  • Soğan ve sarımsağı kabaca doğrayın. Un hariç tüm malzemeyi robota atın ve karıştırın.
  • Bu karışıma kıvam verecek kadar (2-3 kaşık) un ekleyin ve yoğurun.
  • Karışımdan ceviz büyüklüğünde toplar yapın, yağda kızartın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: