21 Nisan 2015 Salı

Limonlu Kek



Eskiden :) yani oğlum büyüyüp delikanlı olmadan önce çok fazla kek, tatlı yapardım. Son zamanlardaki tariflerimden  anlaşıldığı gibi mutfakta pasta, kek, tatlı için çok zaman harcamıyorum. Yiğit eskisi kadar pasta vb. istemiyor. Ben de sağlıklı beslensin, dengeli beslensin diye farklı atıştırmalıklar yapıyorum.

Yiğit limonlu, portakallı tatlıları sever. Ben de kek yapacağım zaman limon ya da portakallı olanları tercih ederim. Haşhaşlı kek, haşhaşlı muffin, mandalinalı muffin, portakallı havuçlu kek, limonlu hindistancevizli muffin en çok sevdikleri, benim de en sık yaptıklarım. Bu limonlu kek tarifi kardeşim Çiğdem'in tarifi, ben onun kadar kabartamıyorum ama lezzetli oluyor. Mis gibi limon aroması çok yakışıyor. 

Limonlu Kek
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi
  • Yumurtaların sarısı ve beyazını ayırın. Yumurta beyazlarını toz şeker ile kar gibi beyaz olana kadar çırpın.
  • Yumurta sarılarını, süt, sıvı yağ, limon suyu ve kabuğunu sırayla ilave edip çırpın.
  • Un ve kabartma tozunu birlikte eleyip karışıma ekleyip, çırpın.
  • Kek yağlanmış kek kalıbına dökün.
  • Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirin.

Afiyet olsun.



1 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Deneyeyim, bende ki tarifte limon kokmuyor.
Ellerine sağlık
Özenmiş anne