30 Ekim 2014 Perşembe

Tavuk Paça Çorbası


Kış akşamları benim için fotoğraf çekmek çok problem oluyor. Sofraya oturduğumuzda hava kararmış oluyor, mutfaktaki ışık yemeklerin gerçek rengini yansıtmakta yetersiz kalıyor.

Bu güzel tavuk paça çorbası da öyle bir akşama denk geldi. Lezzeti kesinlikle çok güzel ve yerinde, umarım blogdaki bazı gece fotoğraflarını zaman içinde düzenleyebilirim.

Ben gerçek paça çorbasını çok severim ama şimdiye kadar hiç denemedim. Annem ara sıra yapar, ben yalancısı ile idare ediyorum. Bence bu çorbanın olmazsa olmazı sarımsak, bazen 4 diş kullanmayı tercih ediyorum.

Tavuk Paça Çorbası


3 adet haşlanmış tavuk baget

3 bardak tavuk suyu
3 bardak sıcak su
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı un
3 diş sarımsak 
1 yumurta
1 limon
üzerine pul biber , karabiber

  • Tavuk bagetleri 3 su bardağı su ile düdüklü tencerede haşlayın. Suyunu süzün, etleri deri ve kemiklerinden ayırarak küçük küçük parçalayın.
  • Çorba tenceresine zeytinyağı koyun. Unu ekleyerek biraz kavurun. Üzerine tavuk suyunu ve sıcak suyu ekleyin, kaynamaya bırakın. Kaynayınca tavuk etini ekleyin.
  • Bir kaseye yumurtayı kırın, çırpın. Limon suyunu yavaş yavaş yumurtaya ekleyerek çırpmaya devam edin. Ezilmiş sarımsakları ekleyin ve iyice karıştırın.
  • Kaynamakta olan çorbanın suyundan bir kepçe alın ve  karıştırmaya devam ettiğiniz yumurta ve limona azar azar  ekleyin. Yumurtanın kesilmemesi için  bu işlem önemli, bir kaç kepçe çorba ilave ederek yumurtalı karışımı çorbanın sıcaklığına getirin.
  • Yumurtalı karışımı yine karıştırarak yavaş yavaş çorbaya ekleyin. Bir taşım kaynattıktan sonra ocağı kapatın.
  •  Üzerini karabiber, pul biber ile ya da tereyağında kızdırılmış pul biber ile süsleyerek servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Oooyyyy süpppeeerrrr... Ellerine sağlık...

Sevgiler
Evren