1 Ekim 2014 Çarşamba

Sihirli Kek / Magic Custard Cake


Sihirli kek, ilk fotoğrafını gördüğüm andan itibaren yapmak için kıvranıp durduğum bir tarifti. Bu kek tarifini bir çok blogda bulabilirsiniz, oldukça popüler. Ben severek takip ettiğim White On Rice Couple blogunda görüp denedim. Ölçülere birebir uydum, değişiklik yapmadım.

Keki şu ana kadar vanilyalı yaptım sadece ama çikolatalısını da mutlaka deneyeceğim. Kekin özelliği oldukça sıvı olan karışım piştikten sonra 3 tabakaya ayrılıyor. Alt tabaka sert muhallebi kıvamında, orta köpüksü, en üst tabaka ise incecik pandispanya kıvamında oluyor.
  • Özellikle kek kısmı çok hassas oluyor, keki dilimlerken keskin bir bıçak kullanın. Ben ilk denememde bıçak yüzünden pütürlü kesmiştim.
  • Ölçüler hem cup hem gram olarak verilmiş, ben terazi ile tarttım ama mutfak teraziniz yoksa cup ölçüsü de yardımcı olur. (1 cup = 240 ml)
  • Kullandığım tepsi 25*25 ölçülerinde borcam ama 20*20 kullanılırsa daha kalın olur.
  • Kekin üzeri süre dolmadan kızarırsa üzerine ayrı bir tepsi koyuyorum, yaklaşık 45 dakika pişirmek yeterli oluyor.

Sihirli Kek

113 gram tereyağ
480 ml süt (2 cup)
4 yumurta
4 damla sirke
150 gram pudra şekeri (1 + 1/4 cup)
1 yemek kaşığı su (15 ml)
115 gram un (1 cup)
1 çay kaşığı vanilya özütü (5 ml) ya da 1 paket vanilin
  • Kare bir tepsiyi (20*20 ya da 25*25) tereyağ ile yağlayın.
  • Fırını 160 dereceye ayarlayıp ısıtın.
  • Tereyağını eritin, soğuması için bekleyin. Sütü de ısıtın, ılık olsun.
  • Yumurtaların sarısı ve beyazını ayırın.
  • Karıştırma kabında yumurta akları ve sirkeyi çırpın. Oluşan köpük kaptan dökülmeyecek kadar sert olmalı.
  • Yumurta sarılarını ayrı bir kapta şekerle krema kıvamına gelene kadar çırpın. Su ve tereyağını ekleyip 2 dakika daha çırpın.
  • Unu ekleyip karıştırın. En son sütü ve vanilya özütünü ekleyip çırpın.
  • Yumurta beyazlarını 3 parça halinde karışıma karıştırarak yedirin. Ben bu aşamada mikser kullanmıyorum, elde çırpıcı ile hafif karıştırıyorum.
  • Hamuru tepsiye boşaltın, önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar 45-60 dakika pişirin.
  • Kek tamamen soğuduktan sonra dilimleyin, üzerine pudra şekeri serperek meyve ile ikram edin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: