17 Eylül 2014 Çarşamba

Kaşarlı Tombik Ekmek



Okullar açılınca sabah kahvaltılarına bir hareket, bereket geliyor. Güne erken başlamanın zindeliği, okula gidecek yavrulara ne yedirsem derdinin yaratıcılığı devreye giriyor.

Ben yemek konusunda takıntılı bir anneyim. Çocuğumun çok yemesinden ziyade ne yediği, sağlıklı ve ev yapımı olması çok önemli. Sabah kahvaltısı ise okula giden çocuk, genç, herkes için çok önemli. Böyle olunca sabahları hem sağlıklı hem de tok tutacak, bazen de pratik ;) kahvaltılıklar tercih ediyorum.

Kaşarlı Tombik Ekmek tarifini kardeşim Bahar'dan öğrendim. Bir hafta sonu kahvaltısında bizim için yapmıştı. Klasik tostlardan sıkılanlar için alternatif olabilir.



Evde yaptığım tombik ekmekleri ya da hamburger ekmeklerini kullanmaya dikkat ediyorum ama bazen evde ekmeğimiz yoksa hazır hamburger ekmeği kullanıyorum. Bu arada baktım ki ANNE KEDİ'de tombik ekmek tarifi yokmuş, en kısa zamanda eklemeli.

Tarif çok kolay, ekmekleri enine dilimleyin ama alt kısımları kesmeyin, bütün kalsın. Bu aralara kaşar peyniri yerleştirin. Hamburger ekmeği kullanacaksanız sadece üst parçayı dilimleyin. Alt parçanın üzerine kaşar, salam, pastırma vb. yerleştirebilirsiniz alternatif olarak. Peynirlerin üzerine de dik olarak bir parça kaşar daha yerleştirip kekik, kırmızı biber ile tatlandırın. Fırının ızgara konumunda peynirler eriyip kızarana kadar fırınlayın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: