23 Haziran 2014 Pazartesi

Karamelli Dondurma


Mis Gibi Misss

Bu kadar güzel olacağını tahmin etmiyordum doğrusu, tadanlardan tam not aldı. Gelato'da yediğimiz dondurmalardan da bir farkı yoktu doğrusu.

Niye bu kadar güzel oldu? Donma aşamasında buzlanma olmaması en önemli neden, bir de kıvam ve tadı yerinde oldu. Sabırlı olmam, makinenin püf noktalarına dikkat etmem de sonuçta etkili oldu. 

  • Karıştırma kabını derin dondurucuda 24 saatten fazla beklettim.
  • Dondurma karışımını bir gün önce hazırladım, buzdolabına kaldırdım, karıştırmaya aldığımda yeterince soğuktu. Tefal'in tarif kitabına göre karışım bir gün dolapta bekletilirse kıvam ve aromalar tam oturuyor. O kadar bekleyemem diyorsanız karışım en az oda ısısında olmalı.
  • Sıcak sütlü karışım ile yumurtayı birleştirirken çok dikkatli olmak gerekiyor, yavaş yavaş yumurtalar süte eklenmeli. Ağır bir yumurta kokusu alıyorsanız yumurtalar pişmiş demektir, karışım yeniden hazırlanmalı.
  • Bir de saklama aşamasında derin dondurucuya uygun bir kap kullandım, kapamadan önce buzdolabı poşetine geçirip kapağını kapattım. Buzlanma olmaması için önemli bir adım olduğu kesin.
  • Dondurmayı servis yaparken çikolata veya karamel sosu gezdirebilirsiniz.
Karamelli Dondurma

900 ml yağlı süt
1 su bardağı toz şeker
200 ml krema
5 yumurtanın sarısı

  • Sütü derin bir tencereye alıp kaynatın.
  • Toz şekerden 1 yemek kaşığı ayırın, kalanı bir sos tenceresine alıp karamelize olmasını bekleyin. Şeker karamelize olunca kremayı ekleyip karıştırın, sütün içine ilave edin.
  • Yumurta sarılarını ve şekeri çırpın. Yumurtalı karışımı kaynayan süte sürekli karıştırarak azar azar ilave edin.
  • Dondurma karışımı boza kıvamına gelene kadar sürekli karıştırarak pişirin. Ocağın altını kapatın, karışım oda sıcaklığına soğuyunca buzdolabına kaldırın.
  • Ertesi gün dondurma karışımını makineye alıp 20 dakika karıştırın.
  • Dondurmayı saklama kabına alıp derin dondurucuya kaldırın.
Afiyet olsun.



3 yorum:

Aysel dedi ki...

Karamel tadına bayılırım, dondurma yerken de ilk tercihim karamellidir. Bu tarifi mutlaka deneyeceğim, ama bir sorum var, dolabınız derin donduruculu dolap mı? Ellerinize sağlık, sevgiler, hayırlı ramazanlar...

Aysel dedi ki...

Yine ben ;) tam yorumu gönderip tarifin detaylarına tekrar bakarken sorumun cevabını gördüm, teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim Aysel hanım,umarım beğenirsiniz