26 Haziran 2014 Perşembe

Çıtır Tavuk


Hafta sonu ailenin gençleri bizim evde toplanınca onların dışarıda severek yediği lezzetlerde bir menü oluşturmak istedim. Tercihler sınırlıydı, hamburger, pizza ya da tavuk kızartma yanında da patates kızartması ve içecek olmalıydı.

Şu sıralar evde pizza görmek istemeyen bir anne olarak, tavuk yapmaya karar verdim. Yiğit soya soslu tavuk kanata bayılıyor ama çok miktarda hazırlayacağım ve Actifry'ı patates kızartmak için kullanacağımdan Çıtır Tavukları pişirmeye karar verdim.

* Tavuğun kaplamasında kullanılan baharatları çeşitlendirebilirsiniz, özellikle acı miktarı artarsa daha lezzetli olur.

* Ben butları yağda kızartmayı tercih etmedim, içinin iyi pişmeyeceğinden endişelendim. Bu tavukları yağda kızartmak lezzeti kesin arttırır, belki önceden biraz haşlamak yeterli olur.

Gençlerin menüsünde neler vardı:

Çıtır Tavuk
Patates Kızartması (Actifry ile)
Roka salatası
Orman Meyveli Cheesecake

Çıtır Tavuk
10 adet tavuk baget
1 su bardağı un
3 adet yumurta

Kaplama Karışımı:
1 su bardağı cornflakes
3 yemek kaşığı galeta unu
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı toz zerdeçal
1 çay kaşığı toz hardal
1 çay kaşığı toz kişniş
1 çay kaşığı kuru sarımsak
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı kekik

  • Tavukları yıkayıp kurulayın.
  • Yumurtaları çırpın, unu bir kaba alın.
  • Kaplama karışımı için cornflakesi ufaltın, tüm baharatları ekleyip karıştırın.
  • Bagetlerin her iki tarafını unu bulayın, fazla unu silkeleyin. 
  • Bagetleri çırpılmış yumurtaya bulayın.
  • En son her tarafını kaplama karışımına bulayın.
  • Tavukları yağlanmış ızgaraya ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. 
  • 180 dereceye ısıtılmış fırında her iki yüzü de kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: