24 Kasım 2013 Pazar

Kremalı Tahıllı Çorba


Çorba pişirmeyi, içmeyi, içirmeyi çok severim. Değişik, bol malzemeli, yöresel çorbaları özellikle tercih ediyorum. Benim bu çorba tutkuma karşılık evin erkekleri biraz ön yargılıdır, değişik çorbaları tercih etmezler ama deneyince çok beğenip sık sık istedikleri çorbalar da olmuştur.

Kremalı tahıllı çorba da bunlardan birisi. Yiğit'e resmen zorla, tehdit ve şantajla içirdim ama sonuçta çok beğendi. Şimdi sık sık istiyor, olsa da içsek diyor. Madem bu kadar çok isteyeceksin çocuğum niye bu kadar direniyorsun? Oğlak işte...

* Kremalı tahıllı çorba çok pratik. Haşlanmış buğdayı çorbalarda sık kullandığım için her zaman derin dondurucuda bulunduruyorum. Diğer malzemeler varsa 10 dakikada çorba hazır oluyor.

* İçeriğine farklı makarna ya da bakliyat türleri de eklenebilir.

Çorba da  hem krema hem tavuk suyu olduğu için yağ oranı ve kalorisi yüksek. Havucu kavururken çok çok az zeytinyağı kullandım. Yağ oranı ile sorununuz olursa tavuk suyu yerine sadece su kullanabilirsiniz.

* 07.07.2014 güncelleme :)) Bu sefer Keskinoğlu Pratik Tavuk Suyu kullandım, yine çok güzel oldu.


Kremalı Tahıllı Çorba

1 kutu (200 ml) süt kreması
1 su bardağı (200 ml) süt
1 su bardağı (200 ml) tavuk suyu
2 yemek kaşığı haşlanmış aşurelik buğday
1 yemek kaşığı ince bulgur
2 yemek kaşığı şehriye ya da kuskus
1 yemek kaşığı çok ince rendelenmiş havuç
Zeytinyağ
Tuz, karabiber

  • Tencereye havucu alıp çok az zeytinyağı ile kavurun.
  • Kalan tüm sıvı ve kuru malzemeleri ilave edin, tuz ve karabiberini ayarlayın. 
  • Şehriye ve bulgur pişene kadar karıştırarak pişirin.
Afiyet olsun.

5 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ohhh misss olmuş misss ellerine sağlık canımm...

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM
BEN CAFE ROYAL OLAN BLOG ADRESİMİ DEĞİŞTİRDİM SENDE YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM:))
www.didemin-not-defteri.blogspot.com

Mommyslifetime dedi ki...

Değişik tarif ararken bu çorba tarifi süper oldu. 2,5 yaşındaki oğluma ne pişirsem diye düşünmekten yoruldum
mommyslifetime.blogspot.com

Adsız dedi ki...

afiyet olsun, umarım beğenir :)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Hem lezzetli, hem besleyici duruyor.Ellerinize sağlık...