2 Mart 2013 Cumartesi

Soya Soslu Tavuk Kanat


Yiğit'in en çok sevdiği yemeklerden birisi her şekilde pişmiş tavuk kanatlardır. Piknikte, yazlıkta mangalda pişiririz, bazen ızgarada soslu, bazen bezelye ile tencere yemeği, bazen de böyle ActiFry ile soya sosu ile kızarır.

Yanına şehriye pilavı, makarna ya da patates kızartması, mutlaka salata, turşu yakışıyor. ActiFry ile en çok ne pişiriyorum diye sorarsanız soya soslu tavuk ilk sırada yer alır. 

Soya soslu tavuk kanatları ActiFry'ınız yoksa derin bir tavada sık sık karıştırarak da pişirebilirsiniz.

Denizköy'de tavuk kanatlarının tombik kısımlarına boncuk, uç kısımlarına badem diyorlar. Bizim evin çocukları, İpek ve Yiğit bademi çok seviyor. 

* Ölçüler Tefal ActiFry'ın kitabından. Kaşık ölçüsü ActiFry'ın kendi kaşığı
* Tavuk derisi yağlı olduğu için zeytin yağını yarım kaşık kullanıyorum.
* Kullandığım soya sosu tuzsuz olduğu için 1 tutam tuz ilave ediyorum, soya sosunuz tuzlu ise ilave tuz kullanmayın.
* Tarifte ilave olarak 1 tutam kırmızı biber var ama ben kullanmıyorum.
* Hazırlama Süresi 15 dakika, Pişirme Süresi 32 dakika

Soya Soslu Tavuk Kanat (6 kişilik)

1,5 kg tavuk kanat
1/2 kaşık soya sosu
1 kaşık su
1 kaşık zeytinyağı
1/4 kaşık biber salçası
1 tutam tuz, karabiber
  • Tavuk kanatlarını zeytinyağı ve tuz ile iyice karıştırın. ActiFry'ı çalıştırın, 2 dakika sonra kanatları ilave edip 25 dakika pişirin.
  • Soya sosu, su, salça, karabiberi bir kasede karıştırıp sos hazırlayın.
  • Hazırlanan sosu 25 dakika sonunda tavuklara ilave edip 5 dakika daha pişirin.
Afiyet olsun.


1 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

harika olmuş...ellerine emeklerine sağlık canım:)))))))))