17 Şubat 2013 Pazar

Pırasa Çorbası


Besleyici çorba tarifleri anneler için kurtarıcı, ben de özellikle kış aylarında çeşitli sebzelerle çorbalar yapmaya çalışıyorum. Özellikle Yiğit bu aralar ergenliğin verdiği güçle sebze, yumurta yemek istemiyor, sürekli benim itiraz ettiğim kızartmalar, fast food tarzı yiyecekler istiyor. Ben de evde savaş çıkartmadan, ikimizin ortak nokta da anlaştığı, razı olduğu yemekleri yapmaya çalışıyorum. 

Pırasa Çorbası tarifi Sahrap Soysal'ın "Sevgilim, Akşama Ne Pişirdin?" yemek kitabından. Ben Sahrap Soysal'ın bu kitabını çok seviyorum, ara sıra karıştırıyorum, bana unuttuğum tarifleri hatırlatıyor. Bu tarifi bire bir uygulamadım, bize göre uyarladım. Tarifte hem süt hem de krema vardı, sadece süt kullandım. 2 adet patatesi de 1 yaptım, yeterli oldu. Bir de 2 adet yumurta sarısı vardı, kullanmak istemedim.

Çorbanın fotoğrafını çekmek için mutfağımın güneşli bir anını yakalayamadım, sabah evden çıktığım, akşam eve döndüğüm saatlerde güneş olmuyor maalesef. Bu yüzden biraz karanlık bir çorba fotoğrafım oldu.

Kış sebzeleri ile dönüp dolaşıp aynı yemekleri yapıyoruz. Bu pırasa çorbası ile beraber pırasa dolması da alternatifimiz olsun.

Pırasa Çorbası
4 adet orta boy ince pırasa
1 diş sarımsak
1 ora boy kuru soğan
1 orta boy patates
2 yemek kaşığı zeytinyağı
10 su bardağı tavuk suyu veya sadece su
2 su bardağı süt
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
  • Pırasayı ince halkalar halinde, patatesi, soğanı küp küp doğrayın, sarımsağı incecik kıyın. Zeytinyağı ile beraber hepsini derin bir tencereye alıp suyu ekleyin. Orta ısılı ateşte sebzeler yumuşayana kadar ara sıra karıştırarak pişirin.
  • Sebzeler yumuşayınca çorbayı ocaktan alıp blenderdan geçirin.
  • Püre haline gelen çorba boza gibi koyu kıvamlı olacak. Üzerine süt, tuz, karabiberi ilave edip kısık ateşte kaynayana kadar pişirin.
  • Çorbayı servis yaparken üzerine karabiber ya da kırmızı biber serpin.
Afiyet olsun.

2 yorum:

love and smile dedi ki...

Pırasayı severim. hiç çorbasını denemedim

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Hiç denemedim, çok güzel görünüyor, ilk fırsatta deneyeceğim, ellerine sağlık
Sevgilee