7 Haziran 2012 Perşembe

Menemen



Yaz geldi, menemen zamanı geldi...

Ne kadar basit ama çok lezzetli. Sıcak günlerin kurtarıcısı hem de besleyici. Bir de evin erkekleri seviyor ya değmeyin keyfime. Yazın taze biber ve domatesle çok daha güzel ama kışında yazlık domateslerle hazırladığım kışlık domates ve menemen harcı ile de güzel oluyor. Bu blogda kışlık domates tarifi var ama menemen harcını da bu yaz fotoğraflamayı başarırsam eklerim.

ANNE KEDİ'de sanırım bahsetmedim. Bir süredir Karatay Diyetini uyguluyoruz. Diyeti çok katı bir şekilde uyguladığım söylenemez, öğle araları iş yerinin yemekhanesinde yediğim için aksaklıklar oluyor. Diyetin mantığını ve esnekliğini seviyorum. Bir de benim gibi sabah kahvaltısı özürlüsü bir insana sağlıklı bir kahvaltı yapmayı öğretti. Menemen Karatay Diyetinde rahatlıkla kullanılacak bir yemek. En kısa zamanda kahvaltı tabağımı ve örnek tarifleri paylaşmak niyetindeyim.



Menemen deyip geçmemeli herkesin kendine göre bir tarzı var. Mesela ben soğan ekliyorum, evde varsa hem kırmızı hem yeşil biber kullanıyorum, yumurtayı kırdıktan sonra karıştırıyorum, bir de zeytin yağını bol kullanıyorum. Yumurtaları genellikle kişi başı 1 tane olacak şekilde ekliyorum.

Menemen
1 orta boy kuru soğan
2-3 adet yeşil biber
1 adet kırmızı tatlı biber
2-3 domates
Zeytinyağ
Tuz, karabiber
Yumurta
  • Soğanı soyup dörde bölüp ince ince doğrayın. Biberleri dilimleyin, domatesi küp küp doğrayın.
  • Tavaya zeytin yağını koyup soğan ve biberleri ekleyip kavurun.


  • Domatesleri ekleyin.

  • Domatesler yumuşayana kadar pişirin. Tuz ve karabiberi ilave edin.



  • Yumurtaları kırın, karıştırarak pişirin.
Mikrodalgada Menemen


Bunlarda benim okul zamanı sabah kahvaltısı kurtarıcılarım. Bazen menemen harcını hazırlayıp kaselere bölüp buzdolabına kaldırıyorum.


Sabah her kaseye 1 yumurta kırıp mikrodalgada 700 W'da 1-2 dakika ara sıra karıştırarak pişiriyorum.

Afiyet olsun.

3 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Vazgeçilmez yaz yemeğimdir.Ellerinize sağlık,sevgiler:))

LEZZETİKRAM dedi ki...

nasıl bir yemekse sabah kahvaltıyada yazın akşam yemeklerine de pek yakışır ellerine sağlık :)

Oglak Kizlari dedi ki...

Ellerine sağlık.
Domates almak için Temmuz ortalarını bekleyeceğim.
Bir de bu sene şanslıyım, geçen sene hazırladığım menemen konserveleri var hala.

Kıl anne Çiğdem