4 Haziran 2012 Pazartesi

Kabak Sıyırma



Güzel İzmir'imin güzel yemeklerinden biri daha
Kabağın her halini seviyorum, acele ile uydurduğum pratik yemeklerime bol bol ekliyorum ama fotoğraf çekmediğim için de ANNE KEDİ'me ekleyemiyorum. Bu sefer kabak sıyırma yaparken özellikle unutmadan, yemeği bitirmeden fotoğrafını çekebildim.
Kabak sıyırma İzmir'in, Girit'in yani mis kokulu Ege'nin güzel yemeklerinden birisi. İzmir'i, Ayvalık'ı en çok güzel otları, yemekleri, zeytinyağlıları için özlüyorum desem yalan olmaz.
  • Kabakları çevire çevire kabak soyacağı ile soyun.
  • Çekirdekli kısımları kullanmayın.
  • Yemeği pişirirken mümkün olduğunca karıştırmayın. Ara sıra tencerenin dibine bakıp gerekli ise sıcak su ekleyin.
  • Ben seramik kaplı tencerede pişiriyorum, hemen hemen kendi suyu ile pişiyor, çok az su ilave ediyorum.



Kabak Sıyırma (4 kişilik)
3-4 kabak
1 orta boy soğan
4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı pirinç
1/2 çay bardağı zeytinyağ
2 yemek kaşığı kıyılmış dereotu
1/2 limonun suyu
1/2 çay bardağı sıcak su
tuz
  • Kabakları yıkayıp uç kısımlarını kesin. Sebze soyacağı ile boyuna bütün olacak şekilde soyun. Bu işlemi çekirdeklere ulaşana kadar yapın.
  • Yayvan bir tencerede yemeklik doğranmıış soğan ve sarımsağı zeytinyağı ile kavurun.
  • Kabakları, yıkanmış pirinci ekleyin. Limon suyunu, sıcak suyu ve tuzu ekleyip tencerenin kapağını kapatın. Kısık ateşte pirinçler yumuşayana kadar karıştırmadan pişirin.
  • Ocağı kapatınca dereotunu ekleyip hafifçe karıştırıp, tencerenin kapağı kapalı olarak ılınana kadar bekleyin.
  • Sade ya da yoğurt ile servis yapın.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Kabağı çok severim nefis gözüküyor,ellerinize sağlık:))