12 Haziran 2012 Salı

Actifry ile Biber Kızartması


Biber kızartması sadece havalar ısındığı zaman aklıma düşmeye başlar. Bazen sabah kahvaltılarında domatesli kavurması eşlik eder, bazen akşam sofralarının, balkon, teras keyfinin mezesi olur ya da sadece ekmek arasında bir öğünün geçiştirilmesi, mide kazıntısının giderilmesi için yenir gider. 

Actifry'ı aldığım günden bu yana kızartmadan korkmuyorum. Özellikle patates ve biber kızartması için sık sık kullanıyorum.

Aslında Actifry Family hakkında olumlu düşüncelerimi daha önce paylaşmıştım. Bu sefer memnun olmadığım bir konudan bahsetmek istiyorum. Biliyorum bloglarda ürün tanıtımlarını okuyanlar genelde olumlu yönlerini yazıyorlar. Bir de etkinlik hediyesi ise hiç olumsuz ya da eksik yönlerden bahsedilmiyor. Bu konuda bir çekincem yok, mutfağımda kullanıp memnun olduğum ürünleri paylaşıyorum, bunun için sayfa bile oluşturmuştum. Kullanım sırasında oluşacak hatalar ya da memnun olmadığım noktaları da paylaşmak istiyorum ki almak isteyenlere ya da müşteri memnuniyetine önem veren firmalara yol gösterici olsun.

Acifry ile sorunum ise kapağı. Zaman içinde kapakta çatlaklar oluştu, önce önemsemedim, geçen hafta ise kapağın makineye takılan kısmında önce çatlaklar sonra da kırılmalar meydana geldi. Yetkili servis ve müşteri hattı ile görüştüğümde kullanıcı hatası (!) olduğu için garanti süresi dolmasa bile değiştirme şansım olmadığını söylediler. Bu tür ürünlerde kullanmakla oluşan deformasyonlar, çiziklerin vs. garanti kapsamında olmadığını biliyorum yalnız benim başıma gelen bu tür bir durum değil, tamamen kapağın ısıya dayanıklı olmamasından meydana gelen bir durum. İnternette araştırınca bu konuda oldukça fazla şikayet olduğunu gördüm. Yıllardır Tefal'in bir çok ürününü kullandım, ilk kez (çok isteyerek aldığım bir ürün de) memnun olmadığım bir konu oldu. Neyse umarım bu üründe değişikliğe gidileceği zaman bu konu dikkate alınır.

Bir de kullanım kılavuzunda tüm parçaların bulaşık makinesinde yıkanabildiği yazıyor ancak yetkili servis kapak gibi kısımların bulaşık makinesinde yıkanmamasını önerdi.

Actifry Family ile Biber Kızartması

* Kırmızı ve yeşil biberi aynı anda kızarttım ancak kırmızı biberler daha geç kızardığı için ayrı ayrı kızartmak daha iyi olabilir. 
* Biberleri bütün kızartmak isterseniz birkaç yerinden çatal ile delin.

7-8 adet yeşil biber
4-5 adet kırmızı biber
1 ölçü kaşığı sızma zeytinyağı
1/4 ölçü kaşığı tuz
servis için sarımsaklı yoğurt
  • Biberleri yıkayıp kurulayın. Boylamasına kesip, çekirdeklerini çıkarın.
  • Actifry'ın haznesine yağı koyup 2 dakika çalıştırın.
  • Süre sonunda biberleri ve tuzu ekleyip 7 dakika (kırmızı biberleri ayrı kızartacaksanız 8-9 dakika) kızartın.
  • Kızarmış biberleri tabağa alıp sarımsaklı yoğurt ile servis yapın.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Burcu Kayhan dedi ki...

Canım nefis görünüyor kızartman, tam yaz yemeği olmuş.Ellerine sağlık,sevgiler:)