23 Kasım 2010 Salı

Kakaolu Muhallebi


Annemin klasiklerinden biri daha. Eskiden hazır puding falan bilmezdik, annem kakaolu muhallebi pişirsin diye dört gözle beklerdik. İtiraf ediyorum, ben ablayım diye muhallebiyi karıştırır ve sonunda da tencerenin dibini sıyırırdım.

Benim aklıma artık çok sık gelmese de ara sıra değişiklik olsun diye yapıyorum. Her seferinde pişirirken aklıma Yiğit'in 3-4 yaş halleri geliyor. Kreşte kakaolu puding yediği gün çok beğenmiş ve beni de öğretmenine "annem de hiç pişirmez ki" diyerek şikayet etmiş :)

** Annemin tarifinde kakao 2 kaşık ama ben 3-4 kaşık koymayı tercih ediyorum.

Kakaolu Muhallebi
1 litre süt
8 yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı tereyağ
  • Tereyağı hariç tüm malzemeyi tencereye alıp muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişirin.
  • Muhallebi pişince tereyağını ilave edip mikserle ılınana kadar çırpın.
  • Muhallebiyi kaselere boşaltıp, buzdolabına kaldırın, servis yaparken üzerine hindistan cevizi serpin.
Afiyet olsun.

5 yorum:

loveandsmile dedi ki...

Kilo vermek isteyen biri olarak bunu işkence olarak nitelendiriyorum.:)

Adsız dedi ki...

Mısır nişastasıyla nasıl koyulastırdın bunu

Adsız dedi ki...

mısır nişastası ile koyulaşıyor, farklı bir şey mi sordunuz anlamadım?

Unknown dedi ki...

Nişastayı kesin koymalimiyiz

PINAR dedi ki...

Nişasta ile kıvam alıyor