8 Mayıs 2010 Cumartesi

Kısır


Havalar ısınıyor, bizim de balkon keyfimiz başlıyor. Cuma günü akşam açılışı yaptık, her ne kadar balkonumuzu çiçeklendirmekte geç kalsak da çay keyfi yapmak çok güzeldi. Bu balkon keyfi ile beraber aklıma kısır yapmak düştü, farkettim ki kış aylarında hiç kısır yapmamışım. Mercimek köftesinde de olduğu gibi, kısırın yanına güzel demlenmiş çay ve turşu yeter. İçindeki yağ oranını az tutmak şartı ile diyetlerde de tercih edilebilir, ben de hafif tariflerime ekledim bile. 

Kısır da belirgin bir tarifi olmayan, kişiden kişiye, yöreden yöreye fark eden, hatta kendi damak tadımıza göre ayarlayabildiğimiz tariflerden birisi. Ben lapa gibi olmamış, hafif diri, bol ekşili kısırı seviyorum. İzmir'de içine bol marul, domates, yeşillik koyuyorlar. Arkadaşlarım arasında kısırı en güzel yapan Esin'dir, en çok ondan kısır yapmasını isteriz. Esincim güzel, sulu yaz domatesleri ile bulguru ovarak hazırlıyor, aklıma ilk gelenler bunlar.

* Kısırı ekşi sevdiğim için bol limon suyu, tercihen nar ekşisi kullanıyorum, miktarı değiştirebilirsiniz.
* Bulguru diri sevdiğim için suyu göz kararı, üzerini kapatacak kadar ekliyorum.

Kısır

2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı kaynamış su
1 orta boy kuru soğan
3/4 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
6-7 dal taze soğan (ince kıyılmış)
1/2 demet maydanoz (ince kıyılmış)
1 çay kaşığı tuz, karabiber, kırmızıbiber, kimyon
1/2 limon suyu veya nar ekşisi
  • Derin bir kabın içine bulguru alıp, sıcak suyu ekleyin. Kabın ağzını kapatıp 10-15 dakika bulgurlar şişene kadar bekleyin.
  • Tavaya zeytinyağı ve küp küp doğranmış kuru soğanları alıp kavurun. Soğanlar pembeleşince salçaları ekleyip biraz daha kavurun.
  • soğanlı harcı ve baharatları bulgura ilave edip iyice karıştırın. En son ince kıyılmış yeşil soğanı, maydanozu ve limon suyunu ekleyip karıştırın, servis tabağına alın.
Afiyet olsunn

2 yorum:

Filiz Morkoç dedi ki...

Offf canım çekti sabah sabah, nefis görünüyor.. Biz bir de bunu mutlaka haşlanmış lahana yaprağı ile birlikte yeriz.. harika olur...EEEEEEEEEee anne kedicim, sabah sabah gebe kadının ağzını sulandırdın alacağın olsun yani:-))))

Adsız dedi ki...

Filiz, teşekkür ederim, yazılarını takip ettiğim bir annenin yorumunu görmek ne güzel.
Haşlanmış lahana ile kısır hiç yemedim, mutlaka deneyeceğim.
Sevgilerimle....