26 Kasım 2009 Perşembe

Kavurma / Bayramınız Kutlu Olsun



Kurban Bayramınız Kutlu Olsun

Kavurma fotoğrafı önceki bayramlardan kalma, bayram öncesi tarifini yayınlamak istedim. Bu bayram olur da fırsat bulursam daha net bir fotoğraf çekmeliyim. Bu fotoğrafı İzmir'de yalnız geçirdiğimiz bir bayram akşamı çekmiştim.

Bugün (Arefe günü) işyerinde yarım gün çalıştık ama eve geldiğimden bu yana mutfak maratonu devam ediyor. Bu bayram için yaptıklarımın çoğunun tarifi ANNE KEDİ'de var, bunlar Zeytinyağlı Yaprak SarmaCevizli Tahinli Kurabiye, Havuçlu Kek, tarifi olmayanlar ise Düğüm Poğaça ve Balkabağı Tatlısı, umarım onları da en kısa zamanda eklerim.

Kavurma yapmak için herkesin farklı bir yöntemi olabilir, ben anne ve babamdan öğrendiğim şekilde yapıyorum. Kavurmanın yanında da bol yeşillik ve soğan tercih ediyoruz.

Bayramınızın sağlıklı, mutlu ve huzurlu geçmesini dilerim.

Kavurma

1,5 - 2 kg kavurmalık et (ben koyun eti kullandım)
250 g kuyruk yağı
  • Derin bir tencerenin içine küçük doğranmış kuyruk yağı alınır, kavurarak yağ salması sağlanır.
  • Kuşbaşı doğranmış et kavrulmuş yağa ilave edilir. Ara sıra karıştırarak orta ısılı ocakta etler pişirilir. Etler önce suyunu salacak, daha sonra suyunu çekip yağına inince bir süre daha kavrulur. Servis öncesinde tuz, karabiber, istenirse kekik ilave edilir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: