30 Ekim 2009 Cuma

Mozaik Pasta



Okullar tatil olunca ve neredeyse oğlumun tüm yaşıtları hasta olunca günlerimizi evde geçiriyoruz. Tatilin ilk günü kendimce Yiğit için bir plan yapmıştım. Derslerinden geri kalmasın, eksiklerini tamamlasın niyetiyle. Doğal olarak bu planın uygulanmaması için şartlar kendiliğinden oluştu. Öncelikle anneannede geçen rahat günler daha sonra geçen hafta başlayan alerjik reaksiyonların şiddetlenmesi ve sonunda grip mi, alerji mi, larenjit mi ne olduğu tam anlaşılamamış bir hastalık. Anne olunca meslek, bilgi birikim hiç farketmiyor, herkese .omuz momuz grip sonunda diyen ben oğluşum hastalanınca doktorumuzu rahat bırakmadım. Neyse ki her şey yolunda. Felaket senaryoları duymadan, haber programlarını seyretmeden, hiç kimse ile grip aşısı, komplikasyonlar vs. hakkında konuşmadan bir hafta sonu geçirip önümüzdeki günlere sağlıkla kavuşmayı diliyorum sadece.

Mozaik pastaya gelince, bu kadar tatsız günlere tat kattı. Oğlumun son zamanlardaki favorisi, okulda yemeklerinde de çıkıyormuş, bu ara sadece mozaik pasta yapmamı istiyor, neredeyse portakallı tatlılarından bile vazgeçecek.

Ben de çocukluğumda mozaik pastayı çok severdim, annem de çok sık yapardı. Bir ara içindeki çiğ yumurta nedeniyle annemin pişirerek yaptığı bir versiyonu vardı ama daha sonra yumurtasız olarak yapmaya başladı. Bu tarifte yumurtasız gönül rahatlığı ile çocuklara yedirilebilir.

Klasik mozaik pasta tarifine ilave olarak cevizin yanına çeşitli kuru meyveler ve portakal / limon kabuğu rendesi eklemeyi de seviyorum.

Mozaik Pasta

2 paket (400 g) petit beure bisküvi
100 g tereyağ ( ya da margarin)
3/4 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı süt
4 - 5 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı iri kırılmış ceviz
1 yemek kaşığı kuru üzüm (küçük doğranmış kuru incir, kuru kayısı da olabilir)
1 tatlı kaşığı portakal kabğu rendesi (yada limon / turunç kabuğu)
  • Bisküvileri derin bir kabın içine çok ufalamadan kırın.
  • Bir tencereye süt, tereyağ, şeker ve kakaoyu koyun. Ocağa alıp yağ ve şeker eriyene kadar karıştırın. (kaynatmayın!)
  • Bisküvilerin üzerine kakaolu süt karışımını, cevizi ve isterseniz diğer malzemeleri ekleyip çok yoğurmadan birbirine karışmalarını sağlayın.
  • Strech film ile kaplanmış bir kek kalıbı ya da borcama mozaik pastayı koyup kaşık yardımı ile hafifçe bastırın ve üzerini düzeltin.
  • 3-4 saat derin dondurucuda beklettikten sonra buzdolabının soğutucu kısmına alın. Servis yaparken düz bir tabağa ters çevirin.
Afiyet olsun.

7 yorum:

Fikir/Siz Yazılar dedi ki...

MERHABALAR, YENİ İZLEYİCİNİZİM, BUGÜN ARKADAŞLARIMI ZİYARET EDERKEN SİZEDE BİR UĞRAYIM DEDİM,ÖNCELİKLE OĞLUNUZ İÇİN ACİL ŞİFALAR DİLİYORUM,ALLAH HEPİMİZİN EVLATLARINA SAĞLIKLI YARINLAR NASİP ETSİN.GERÇEKTEN DE BU, GRİPTİ, MEMELEKET HAİNLERİYDİ DERKEN EPEYCE TADIMIZ TUZUMUZ KAÇMIŞTI, BU TARİFİNİZ İYİ GELDİ, PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER, İZMİRDEN SEVGİLER.

nalan dedi ki...

çok seviyorum mozaik pastayı.
çocukken malum pastalar evde yapılırdı. en kıymetlisi de bisküvi ile yapılan mozaik pastalardı. bana küçük şeylerle mutlu olduğumuz zamanları hatırlatıyor :)

Adsız dedi ki...

Hayal Ağacı benden de İzmir'e sevgiler.

Nalan Hanım teşekkür ederim, bizi de çocukluğumuza götürüyor bu tarif. Sevgilerimle.

baskentli_qelini dedi ki...

merhabalar ben tugba aydından ben yakında ankaraya gelin gidecegım kısmetse ama bılemedıgım cok eksıklerım var sayenızde bende ögrenecegım oglunuza acil şifalar buarada ınternette gezerken siz rastladım bişi sölesem acaip gelmez ınsllh size abla diyeyım profılınızı gezerken içim ısındı nebılım bır sıcklık hıssttım daha 20yasınagırmedım tariflerınız ıcın tesekkurlerr ellerınıze kollarınıza yüregınıze saglık

Adsız dedi ki...

Tuğba merhaba,
Güzel yorumun için teşekkür ederim, tariflerimle sana yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. Bana tabii ki abla dersin, blogumu beğenmene çok sevindim. Ankara'yı da seversin umarım.
Sevgilerimle...

baskentli_qelini dedi ki...

İNSLLH ABLAM İNŞLLAH SEVIYORUM ZATEN HATTA TASINICAMDA ORAYA AILEMLE VALLA MOZAİK PASTAN SUPERRRR DENEDIM BUGUN ELLERINE SAGLIKKKKKK ALLAH BASIMIZDAN EKSIK ETMESIN GUZEL TARIFLERINIDE SABIRSIZLIKLA BEKLIYORUM

GÜLDEN dedi ki...

Canım mozaik pastan cok güzel görünüyo. Eşim ve ben tam bir mozaik pasta hastasıyız. Çikolatalısını yapıyordum. Bunu da deneyecem...