29 Temmuz 2008 Salı

YE # 36 Kırmızı Puding


YE # 36 KİRAZLI ve VİŞNELİ TARİFLER

Bu etkinliğe hangi vişneli tarifimle katılsam karar veremedim:) Yaz aylarında özellikle vişne ile yapılan tarifleri tercih ediyoruz. Bu etkinliğin devamında vişneli tariflere devam etmeye karar verdim. YE # 36 etkinliği Chaplin Cafe 'de, Sevgili Burcu'ya kolay gelsin...

Kırmızı pudingi yaparken istediğiniz kırmızı meyveleri seçebilirsiniz. Üç çeşit meyve ile yapılması öneriliyor. Özellikle ekşi sevenlerin, sıcak günlerde hafif tatlıları tercih edenlerin, diyet yapanların seveceği bir tarif. Bize bu tatlıyı ilk kez Ankara'da Bahar yapmıştı. Ben de kardeşimden öğrendim.

Kırmızı puding

Dondurulmuş ya da taze vişne (benim tarifimde vişne, frambuaz ve ahududu var, isterseniz çilek de kullanabilirsiniz). Her meyveden 300'er gram olacak şekilde ayarlayın. Toplam 900 g meyve olacak.

200 g toz şeker
750 ml su
10-12 kaşık nişasta
  • Meyveleri, toz şekeri ve suyu derin bir tencereye alın. 5-7 dakika meyveleri pişirin.
  • Meyveler piştikten sonra nişasta ilave edip yoğun bir kıvama gelene kadar biraz daha pişirin.
  • El blendırı ile tencerenin içinde çırpın. Puding katılaşmadan tencereden alıp soğuk bir kaba koyup, buzdolabında bekletin. (Ben şekillendirici kalıp kullanmayı tercih ettim)
  • Servis yaparken yanında krema ya da dondurma verilebilir.
Afiyet olsun.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Ağzımın suyu akmadı desem yalan olur.Sıcak yaz günlerinde soğuk bir meyveli tatlı ne de güzel olur..offf dondurma olmasa da muhteşem bence.krema da neymiş,dondurma da neymiş..
etkinliğe katılımın için çok teşekkürler.
sevgiler.

www.illedeyemek.com dedi ki...

Nasılda güzel duruyor böyle,ellerine sağlık canım....

Adsız dedi ki...

pınacığım bu sıcak yaz gününde sızin evemi taşınsak bu güzelim soğuk meyveli tatlıları yemek için canım bizsizde nasıl yenir oğlun ve annen öptük seni

Adsız dedi ki...

aplam,
ne kadar güzel görünüyor pudingin ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Burcucum teşekkür ederim, etkinlik için kolay gelsin.
Hilal teşekkür ederim.
Annecim ve Yiğitos ben geliyorum, bekleyin. Hem Bahar size yapsın tekrar. Çok çok öptüm.
Baarım senin ellerine sağlık.
Öpüyorum.

egeli dedi ki...

PINAR'CIM ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM,NEFİSSSS OLMUŞ,ÇOK DEĞİŞİK...BU KALIPTAN BENİM DE VAR ,YAPAYIM BİR AN EVVEL...HOŞÇAKAL

Hatice dedi ki...

Pınarcığım rengi de çok güzel, değişik de bir tatlı olmuş, ellerine sağlık...
sevgiler...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

nasıl güzel bişey bu...insanın elini uzatıp yiyesi geliyor:-)eline sağlık

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ayyy sabah sabah bu ne güzellik böyle resmen ağzım sulandı bayıldımmm. Bu etkinlik de çok güzelmiş. Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Egelim, bu kalıp çok kullanışlı, çok işime yarıyor :)
Hatice, Neslihan, Evren teşekkür ederim.
Sevgilerimle...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Pınar'cığımmmm,

O kadar yorgun ve bitap bir haldeydim ki, senin bu kıpkırmızı pudingini görene kadar:)) Sen çok yaşa e mi, beni kendime getirdin:))

Ellerine sağlık canımmm,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

durutarifler dedi ki...

Görüntü muhteşem. Eminim tadı da çok güzeldir

Adsız dedi ki...

puding gerçekten güzel gözüküo ellerinize sağlık ama malesef benim öyle yeteneklerim yok her böle yapılmış pasta gördüğümde içim burkuluyo nolurdu benimde yeteneğim olsaydı çeşit çeşit türlü türlü pasta yapsaydım ama kader napacaksın:( 20 yaşındayım ama daha yeni çay yapmasını öğrendim :)zaten kocam mutfağa girmemi yasakladı.nese size kolay gelsin başarılar.

kalpkurabiye dedi ki...

ben nerdeymişimde sizi görememişim bilmiyorumm iyiki karşılaştım bloğunuz çok güzell