22 Nisan 2008 Salı

Nohutlu Mantı Çorbası


Sevgili Lama'nın ev sahibi olduğu Ye#32 Çorba etkinliğinden sonra, daha çok çorba tarifi eklemek istiyorum. Bizim evde sık çorba yapılır, vazgeçilmezimiz olmasına rağmen fotoğraf çekmiyordum. Etkinlikten bu yana çorbalarımı da görüntülüyorum.

Nohutlu mantı çorbasını özellikle ben çok seviyorum, acı sevdiğim için nane ile beraber pul biber de serpiyorum. Bu çorbayı çocuğunuz içmeyecekse, mutlaka biber salçası kullanın, harika oluyor. Benim için bu çorba çok zahmetsiz oldu, derin dondurucumda hem mantı hem de haşlanmış nohut vardı.

Nohutlu Mantı Çorbası

1 çorba kasesi mantı
1 su bardağı nohut, haşlanmış ve kabukları soyulmuş
1 yemek kaşığı salça
1 lt su
1 tatlı kaşığı tuz
zeytinyağı
1 su bardağı iyice soğutulmuş su
  1. Yağı ve salçayı tencereye alın. Biraz kavurun, suyu ekleyin. Bir taşım kaynatıp tuzu, nohutu ve mantıyı ilave edin.
  2. Mantılar pişene kadar kaynatın. Ardından mantılar suyun içinde daha çok pişip erimesin diye soğuk suyu ilave edin.
  3. Üzerine nane serperek servis yapın.
Afiyet olsun.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

offf, bende bayılırım çorbaya..

hiç yemedim mantılı çorba mutlaka deneyeceğim. Buzluktaki haşlanmış nohutlar işe yarasın dimi :)

Ellerine sağlık hayatım

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Ne yaratıcı değil mi bizim kadınlarımız? Bayılıyorum bu yaratılarına..

Adsız dedi ki...

bu mantı çorba süper olsa da benim gözüm makarnada kaldı horoz gibiyim heee
ellerine sağlık
sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hımmm sıcacık bol malzemeli nefis olmuş...Ellerinize sağlık...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba,
Ellerinize sağlık,nohutlu mantı çorbası nefis görünüyor.
Bende bu kış öğrendim bu çorbayı ve sık sık pişirdim,eminim bol baharat ve acı lezzetine lezzet katmıştır.