6 Ekim 2007 Cumartesi

Portakallı Havuçlu Kek



Uzun zamandır farklı tarifler peşinde olduğum için kek yapmamıştım. Bugün, hem zamandan tasarruf etmek hem de iftardan sonra çayın yanında yemek için portakallı havuçlu kek, diğer adı ile turuncu kek yaptım. Yiğit portakalı çok seviyor ama yemekten sonra canı istemedi, ben de ısrar etmedim, bu aralar aşıydı, orta kulak enfeksiyonuydu derken iştahı azaldı. Bir de Yiğit için bugün önemli bir gündü, piyano dersinden sonra klavyesine kavuştu, bütün gece onunla ilgilendi, öğretmeninin verdiği alıştırmaları yaptı.

Kekin tadı çok güzeldi ama görüntüsü çok daha iyi olabilirdi. İftar saatinde yemek telaşı derken fırında biraz fazla tutmuşum. Silikon kek kalıbından çıkarırken de acele ettim, hafif çatladı. Herkese keki kalıptan sıcak çıkarmayın derken aceleden ben çatlattım bu sefer, bu da bana ders olsun. Neyse ki lezzetinde hiç sorun yoktu.


Malzemeler:

3 yumurta (oda ısısında)
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı portakal suyu
2 su bardağı un (elenmiş)
1 su bardağı toz şeker
1 büyük havuç, rendelenmiş
1 paket kabartma tozu (elenmiş)

  • Önce yumurtalar çırpılır. Şeker ilave edilip tekrar çırpılır. 
  • Sıvı yağ, portakal suyu, rendelenmiş havuç ilave edilip karıştırılır. 
  • En son elenmiş un ve kabartma tozu katılıp iyice karıştırılır. Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirilir.

* Benim kullandığım kek kalıbında pişmesi 45 dakika sürüyor.

Hiç yorum yok: