29 Ekim 2007 Pazartesi

Mandalinalı Muffin, Bol C Vitamini



Mini mini muffinlerim mandalinalı. Evdeki mandalinalar Yiğit Bey tarafından beğenilmeyince birazını meyve suyuna birazını da muffinlere ekledim. Lezzeti portakalı aratmadı, Yiğit'ten tam not aldı.

Benim ölçümle 24 muffin elde ettim. Kalıptan taşmalarından endişe ettim, kalıplara biraz daha fazla koyabilirmişim.


Malzeme:
125 g tereyağ (oda sıcaklığında)
2 mandalina kabuğu rendesi
2 mandalinanın suyu
1 cup toz şeker
2 yumurta (oda sıcaklığında)
2 cup un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 cup süt
Önce un, kabartma tozu, vanilya birlikte elenir.
Tereyağ ve mandalina kabuğu rendesi çırpılır.
Yumurta ve şeker ayrı kapta çırpılıp yağlı karışıma eklenip, çırpılır.
Diğer malzemeler ilave edilip karıştırılır. Muffin kalıplarına paylaştırılıp, 170 dereceye ısıtılmış fırında pişirilir.


Ballı Zencefilli Şerbet'i ise kış aylarında tercih ediyoruz, soğuk algınlıklarında, sonu gelmeyen öksürüklerde kurtarıcımız ama bugün Yiğit içecek sıcak birşeyler ararken aklıma geldi. Hazırlaması çok kolay. İster tek seferlik (Taze hazırlanması C vitamini için gerekli, ben ölçüleri azaltarak tek seferlik hazırlıyorum) isterseniz buzdolabında saklanacak stok olarak hazırlayabilirsiniz.

100 ml bal, 1oo ml limon suyu, yarım çay kaşığı zencefil karıştırılır. Cam kavanozda buzdolabında saklanır. Soğuk su, buz veya sıcak su içine birkaç çay kaşığı bu karışımdan alınarak servis yapılır.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Pınar'cığım,
Annemler Ankara'da, anneme senin siteni gezdiriyordum ki bu içecek tarifine bayıldı. Zencefil alır almaz deneyeceğiz. Yolun Karşıyaka'ya düşerse annem seni bekliyor. Öpüyoruz. Sevgiler.